WIOSNA NA WSI (06.04.-09.04.2021.)

| Kategoria: Aktualności ogólne, Grupa VII Słoneczka | Brak komentarzy

Witamy Was kochane dzieciaczki po świętach. W tym tygodniu poznamy życie zwierząt żyjących na wsi. Zaczynamy od zabaw ruchowych – na dobry początek dnia. Zaproście wszystkich członków rodziny do wspólnych ćwiczeń. Pewnie przydadzą się po świątecznych smakołykach :)

1. Poświąteczna gimnastyka.

  • Rozpoczynamy dzień – ćwiczenia dużych grup mięśniowych .

Dziecko powoli podnosi się z siadu skulnego do pozycji stojącej. Następnie naśladuje czynności, jakie wykonuje podczas porannej toalety, np. mycie zębów, twarzy, ubieranie się.

  • Małe kotki – zabawa z elementem czworakowania.

Dziecko jest kotkiem i spaceruje – czworakuje w różnych kierunkach. Na hasło: Uwaga kotki! – zwija się w kłębek.

  • Gdzie jest kura? – ćwiczenia tułowia.

Dziecko stoi w lekkim rozkroku – rozgląda się, wykonując mocne skręty ciała w obydwie strony – szuka mamy, kury.

  • Konie w stajni – zabawa z elementem podskoku i przeskoku.

Dziecko ustawia się pod ścianą. Na hasło: Konie na łąkę, spaceruje po dywanie – łące, skubie trawę. Na hasło: Konie do stajni galopem wraca pod ścianę przeskakując przez przeszkody.

  • Jak kaczuszki – ćwiczenie z elementem równowagi

Dziecko chodzi po pokoju, może być z rodzeństwem, przechodzi po wąskiej kładce – jest nią sznurek ułożony na podłodze w kształcie linii łamanej.

  • Ogon pawia – zabawa uspokajająca.

Dziecko unosi ręce do góry, dłonie stykają się wewnętrzna stroną. Na klaśnięcie bardzo wolno opuszcza wyprostowane ręce: pawi ogon.

2. Opowiadanie obrazka.

Przyjrzyjcie się obrazkowi. Powiedzcie jakie zwierzęta na nim widzicie. Policzcie ile jest poszczególnych zwierząt.

3. Obejrzyjcie film o zwierzętach mieszkających na wsi.

Odpowiedzcie na pytania:

  • Jakie zwierzęta występowały w filmie?
  • W jakich budynkach mieszkają poszczególne zwierzęta?
  • Co dają nam poszczególne zwierzęta?

4. Zabawa rozwijająca aparat mowy ,,Dzień dobry zwierzątka”.

Bardzo wcześnie rano wszystkie zwierzęta jeszcze smacznie spały. Kogut i kury w kurniku na grzędzie (dziecko oblizuje czubkiem języka górne zęby po wewnętrznej stronie), krowa i koń w oborze (wysuwa język za górne zęby i cofa go do podniebienia miękkiego), a piesek w budzie (ustawia język w przedsionku jamy ustnej i oblizuje górne zęby). Pierwszy obudził się kogut, wyskoczył z kurnika (szeroko otwiera buzie i wysuwa język, nie dotykając o zęby), rozejrzał się po podwórku (ma szeroko otwarte usta i przesuwa język w kąciki ust), wyskoczył na płot (wysuwa język nad górną wargę) i głośno zapiał −kukuryku!! Głośne pianie koguta obudziło kury, które zawołały – ko – ko – ko!! Na śniadanie kurki zjadły ziarenka (dziecko układa usta w dziubek). Obudził się też piesek, zaszczekał – hau hau, hau!! Pobiegał w koło podwórka (otwiera szeroko usta i oblizuje wargi ruchem okrężnym). Zmęczył się bardzo tym bieganiem i dyszy (wysuwa język do brody). Wyszedł także ze swej kryjówki kotek i zamiauczał – miau, miau!! Wypił mleczko z miseczki (wysuwa język nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki). W chlewiku świnka zaczęła potrącać ryjkiem drzwi. Krowa zaryczała – muu, muu!! A koń zaparskał, że też już nie śpi (parska, kląska). A ty co mówisz wszystkim rano, gdy się obudzisz? (dziecko mówi: dzień dobry).

5. Co nam dają zwierzęta” – rozmowa z rodzicami inspirowana wierszem „Śniadanie”.

Jedźmy na wieś – daję słowo,

że tam można podjeść zdrowo.

Już od rana białą rzeką

wyśmienite płynie mleko.

Płynie do nas wprost od krowy,

Serek z niego będzie zdrowy.

Kura chwali się od rana:

– zniosłam jajko, proszę pana!

Proszę spojrzeć – to nie bajka

Wprost od kury są te jajka!

Jeszcze tylko kromka chleba

i do szczęścia nic nie trzeba.

Rozmowa na temat wiersza:

  • Dlaczego autor wiersza zachęca do wyjazdu na wieś?
  • Czym chwaliła się kura?
  • Jakie jeszcze inne zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku?

6. Rozpoznawanie głosów zwierząt z wiejskiego podwórka.

Wytężcie słuch – będziecie rozpoznawać odgłosy z wiejskiej zagrody. Po prawidłowym odgadnięciu zagadki pokażcie jak porusza się odgadnięte zwierzę. A może podzielicie nazwy tych zwierząt na sylaby (ku-ra, kro-wa) a później na głoski ( k-u-r-a, k-r-o-w-a).

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

7. Zagadki o zwierzętach

Pewnie doskonale sobie poradzicie rozwiązując zagadki o zwierzętach na wsi.

Chodzi po podwórku
Woła kukuryku
On i jego przyjaciele mieszkają w kurniku ( kogut)

Bawię się w błocie
Krzyczę:„Kwiku, kwiku”.
Mieszkam w chlewiku
(świnia)

Dwa rogi, ogon mam.
Zdrowe mleko daję wam.
(krowa)


Często wołam: me, me,
Czy ktoś wełnę moją chce?
(owca

 Ciężko pracuję na wsi cały dzień.
Odpoczywam w stajni i nie jestem leń.

(koń)

Chodzę gęsiego, białe piórka mam
I po swojemu tak sobie gęgam. (gęś)

8. Posłuchajcie piosenki: „Dziadek fajną farmę miał”. Spróbujcie ją zaśpiewać.

http://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q

9. Jeżeli chcecie możecie wykonać pracę plastyczną dowolną techniką, która będzie przedstawiać wasze ulubione zwierzę żyjące na wsi.

Komentarze

Możesz zostawić komentarz lub wysłać sygnał trackback ze swojej strony.

Before you add comment see for rules.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

4l6v3d (Wprowadź tekst od końca)

  • Wyszukaj na stronie

  • O nas

    • Przedszkole Publiczne Nr 48 „Leśna Gromada” w Szczecinie INFORMACJE O PRZEDSZKOLU Placówka usytuowana jest w głębi osiedla POMORZANY, z dala od zgiełku ulicznego. Budynek z każdej strony otaczają ogrody przedszkolne z dużą ilością drzew i sprzętu do zabaw dla dzieci. Przedszkole Publiczne nr 48 powstało w 1978 r. jako żłobkoprzedszkole w nowym budynku przy ul. […]

do góry