Dzieci mają swoje prawa.

| Kategoria: Grupa X Sówki | Brak komentarzy

Dzień 5
Temat dnia: Dzieci mają swoje prawa.

Karta pracy, cz. 4, s. 57. Połącz cyfry od 1 do 10. Powiedz co powstało? Ułóż zdanie z nazwą rysunku, który powstał.

„Litery” – ćwiczenia ruchowo – graficzne. Dzieci piszą ręką wiodącą w powietrzu wybrane litery oraz proste wyrazy.

„Krystian w bajkowej krainie” – słuchanie bajki D. Kossakowskiej.
W pewnej bajkowej krainie wszyscy jej mieszkańcy byli bardzo mili. Pomagali sobie w trudnych chwilach, wspólnie spędzali wolny czas. Dzieci bawiły się grzecznie i nigdy nie kłóciły się. Aż tu pewnego dnia do bajkowej krainy przyjechał chłopiec o imieniu Krystian. Był bardzo hałaśliwy i nic mu się nie podobało. Zaczął zabierać dzieciom zabawki. Niektórym z nich nie pozwalał wspólnie bawić się. Dzieci były zdziwione zachowaniem Krystiana. Nigdy wcześniej nikt tak nie zachowywał się. Było im przykro i postanowiły porozmawiać z Krystianem. Chciały nauczyć go zgodnej zabawy i powiedzieć jakie zasady obowiązują w ich krainie. Ale Krystian nie chciał ich słuchać. Powiedział, że jest od nich mądrzejszy, zna ciekawsze zabawy i zamierza rządzić bajkową krainą. Wtedy dzieci poprosiły o pomoc dziadka Leona, który zawsze pomagał im w rozwiązywaniu trudnych spraw. Nie wiadomo co dziadek powiedział Krystianowi, ale gdy Krystian przyszedł następnego dnia do dzieci – był zupełnie innym chłopcem. Najpierw przeprosił wszystkich za swoje zachowanie, a później powiedział, że bardzo chce pozostać w bajkowej krainie i wspólnie bawić się. Obiecał też, że zawsze będzie przestrzegał ustalonych zasad.

Rozmowa na temat wysłuchanej bajki.
– Jacy ludzie mieszkali w bajkowej krainie?
– Kto przyjechał do bajkowej krainy?
– Jakim chłopcem był Krystian?
– Jak zachowywał się Krystian w stosunku do innych dzieci?
– co czuły dzieci, gdy przebywał z nimi Krystian?
– Czego dzieci chciały nauczyć Krystiana?
– co odpowiedział im Krystian?
– Kogo dzieci poprosiły o pomoc?
– co zrobił Krystian po rozmowie z dziadkiem Leonem?
– Jak myślisz co dziadek Leon powiedział Krystianowi?

„Jaki powinien być dobry kolega?” – tworzenie zasad.
– Dobry kolega jest miły.
– Dobry kolega pomaga innym.
– Dobry kolega pociesza, gdy komuś jest smutno.
– Dobry kolega dzieli się zabawkami.
– Dobry kolega szanuje kolegów i wytwory ich pracy.

Prawa dzieci.
Dzieci wypowiadają się na temat przedstawionych przez rodzica praw. Rodzic w miarę potrzeb uzupełnia wypowiedzi dzieci.
– Prawo do życia i rozwoju.
– Prawo do życia bez przemocy i poniżania.
– Prawo do wychowania w rodzinie.
– Prawo do wypowiedzi.
– Prawo do swobody myśli.
– Prawo do nauki.
– Prawo do tożsamości.
– Prawo do informacji.
– Prawo do prywatności.

„Moje prawa” – zabawa plastyczna. Dzieci ilustrują wybrane przez siebie prawo.

Karta pracy, cz. 4, s. 57. Policz piłki i wpisz odpowiednie cyfry.

Piosenki o prawach dzieci:

 

Pozdrawiamy serdecznie!

Monika Piątek i Beata Matusiak

 

Komentarze

Możesz zostawić komentarz lub wysłać sygnał trackback ze swojej strony.

Before you add comment see for rules.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

4h5f2s (Wprowadź tekst od końca)

  • Wyszukaj na stronie

  • O nas

    • Przedszkole Publiczne Nr 48 „Leśna Gromada” w Szczecinie INFORMACJE O PRZEDSZKOLU Placówka usytuowana jest w głębi osiedla POMORZANY, z dala od zgiełku ulicznego. Budynek z każdej strony otaczają ogrody przedszkolne z dużą ilością drzew i sprzętu do zabaw dla dzieci. Przedszkole Publiczne nr 48 powstało w 1978 r. jako żłobkoprzedszkole w nowym budynku przy ul. […]

do góry