Kolorowe motyle

| Kategoria: Grupa X Sówki | Brak komentarzy

Dzień 2
Temat dnia: Kolorowe motyle

„Mieszkańcy łąki” – układanie obrazka w całość.
Dzieci układają w całość pocięte na części obrazki przedstawiające mieszkańców łąki. Podają nazwę ułożonego zwierzęcia, wyróżniają w słowie sylaby i głoski, podają informacje na temat mieszkańca łąki.

Np. motyl, konik polny, biedronka

 

„Jaki jest motyl?” – oglądanie ilustracji. Dzieci oglądają ilustracje motyli, wypowiadają się na temat ich wyglądu?

„Skąd biorą się motyle?” – słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej.

Na liściach i łodygach roślin samice motyla składają jaja, z których wylęgają się gąsienice. Ciało gąsienicy składa się z głowy, z segmentów tułowia i odwłoka. Gąsienice żywią się roślinami. Jedzą dużo i szybko rosną. w pewnym momencie gąsienica przestaje jeść, przyczepia się np. do łodygi, nieruchomieje i stopniowo zmienia się
w poczwarkę, która żyje wewnątrz kokonu. po upływie odpowiedniego czasu poczwarka przeobraża się w motyla. Kokon pęka i wydostaje się z niego motyl. Jego skrzydła są miękkie i wilgotne. Motyl rozkłada skrzydła i czeka aż słońce je osuszy. Pokarmem dorosłych motyli jest nektar kwiatów.

Karta pracy, cz. 4, s. 48.Popatrz jak wygląda rozwój motyla.

 

„Sąsiedzi motyla” – rozwiązywanie zagadek.

Lubi siedzieć w stawie,
lub skakać po łące.
Kiedy pada deszcz
i kiedy świeci słońce. (żaba)

 

Po łące lata od rana,
nektar z kwiatów zbiera.
Będzie z tego miód słodki,
gdy dużo nektaru uzbiera. (pszczoła)

 

Jest zielony, skakać lubi.
Swoim graniem wszystkich budzi. (konik polny)
Nie wiem, czy ktoś go polubi.
Jest mały i bzyczący.
Kiedy na skórze usiądzie,
Zostawi znaczek bolący. (komar)

 

„Na łące” – zabawa logorytmiczna D. Kossakowskiej.
Kiedy słońce świeci nad łąką – rysowanie słońca w powietrzu
Kiedy wieje wiosenny wiatr – ruchy rąk w górze
Kiedy motyl krąży nad kwiatem – naśladowanie lotu motyla
To weselszy staje się świat – rysowanie w powietrzu uśmiechu
Nawet wtedy, gdy deszczyk pada – rysowanie w powietrzu spadających kropel
Ciemne chmury krążą nad nami – rysowanie oburącz chmur w powie-trzu
To cieszymy się dniem wesołym – rysowanie w powietrzu uśmiechu
Piękną łąkę dziś oglądamy – obrót wokół własnej osi

 

Karta pracy, cz. 4, s. 48.
Nazwij obrazki. Powiedz, na jaką głoskę kończy się ich nazwa. Połącz je i powiedz co otrzymałeś.

Pozdrawiamy!

Monika Piątek i Beata Matusiak :)

Komentarze

Możesz zostawić komentarz lub wysłać sygnał trackback ze swojej strony.

Before you add comment see for rules.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

8r9c4j (Wprowadź tekst od końca)

  • Wyszukaj na stronie

  • O nas

    • Przedszkole Publiczne Nr 48 „Leśna Gromada” w Szczecinie INFORMACJE O PRZEDSZKOLU Placówka usytuowana jest w głębi osiedla POMORZANY, z dala od zgiełku ulicznego. Budynek z każdej strony otaczają ogrody przedszkolne z dużą ilością drzew i sprzętu do zabaw dla dzieci. Przedszkole Publiczne nr 48 powstało w 1978 r. jako żłobkoprzedszkole w nowym budynku przy ul. […]

do góry