Jestem Polakiem

| Kategoria: Grupa X Sówki | Brak komentarzy

Dzień 1

Temat dnia: JESTEM POLAKIEM

„Sprawny Polak” – zabawy i ćwiczenia poranne
„Poranny spacer” – Dzieci maszerują po pokoju w różnych kierunkach. na hasło „stop”, zatrzymują się i witają rodzicem lub rodzeństwem w dowolny sposób.
„Podróż samolotem” – Dzieci wyciągają ręce na boki i poruszają się po sali naśladując lot samolotu.
„Przeskocz przez rzekę” – Rodzic rozkłada równolegle do siebie dwie skakanki – sznurowadła w odległości ok. 40 cm. Dzieci przeskakują obunóż przez utworzoną przeszkodę.
„Mój dom” – Dzieci poruszają się swobodnie po pokoju przy dźwiękach muzyki. Na przerwę w muzyce wykonują siad skrzyżny w leżących na podłodze szarfach.
„Marsz ze śpiewem” – Dzieci maszerują po obwodzie koła przy dowolnej piosence.

 

„Polska – nasza ojczyzna” – słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej.
Poldek, Paweł i Pola mieszkają w Polsce. Chodzą do szkoły i uczą się w tej samej klasie. Dzisiaj prezentują stroje z różnych stron Polski. Stoją przy mapie, a Pola pokazuje naszą najdłuższą rzekę – Wisłę. Dzieci wiedzą też, że naszą stolicą jest Warszawa. Wiedzą, gdzie leżą góry i jak nazywa się nasze morze. Wszyscy podziwiają nasz piękny kraj. Dzieci są dumne z tego, że są Polakami.

 

Rozmowa na temat opowiadania:
– Gdzie mieszka Poldek, Paweł i Pola?
– Co dzisiaj prezentują dzieci?
– Gdzie stoją dzieci?
– Co pokazuje Pola?
– Jakie miasto jest stolicą Polski?
– Z czego dumne są dzieci?

Karta pracy, cz. 4, s. 18.
Dzieci oglądają ilustrację i wymieniają nazwy zawierające głoskę p: mapa, Polska, pióro, spódnica, czapka, palec, pas, piegi, wypieki (na twarzy), podłoga, paski, kapelusz.

 

Analiza i synteza słuchowa słowa „Polska”.
– Wybrzmiewanie sylab i głosek.
– Wypowiadanie sylab połączone z klaskaniem.
– Wypowiadanie kolejnych głosek słowa Polska.
– Liczenie głosek w słowie Polska.

 

Określenie położenia głoski odpowiadającej literze „p”.
– Podawanie wyrazów z głoską p w nagłosie (pudel, palma, pajac), śródgłosie (opaska, koperta, łopata), wygłosie (sklep, trop, syrop).- Określenie rodzaju głoski p (spółgłoska)
– Wybrzmiewanie sylab w wyrazie połączone z tupaniem, uderzaniem o uda.

 

Demonstracja litery „p” pisanej małej i wielkiej – porównanie jej z literą drukowaną.
– Pokaz pisania litery p, P bez liniatury – zwrócenie uwagi na kierunek pisania.
– Omówienie miejsca zapisu litery p małej i wielkiej w liniaturze.
– Analiza kształtu litery p, P.
– Ćwiczenia ręki przygotowujące do pisania – zaciskanie pięści, prostowanie palców, naśladowanie gry na pianinie, klaskanie.
– Lepienie litery p pisanej małej i wielkiej z plasteliny, masy solnej itp.

 

Nauka pisania litery „p”, „P”.
– Ćwiczenia w pisaniu litery p, P palcem w powietrzu, na dywanie, na blacie stolika, na plecach rodzica lub rodzeństwa.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 18. Ćwiczenia w czytaniu tekstu.

 

 „Ciekawe miejsce w Polsce”.

1/Oglądanie ilustracji przestawiających różne zakątki Polski, wskazywanie na mapie dużych miast, morza, rzek, gór.

https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=r%C3%B3%C5%BCne+zak%C4%85tki+polski&client=firefox-b-d&sa=X&ved=2ahUKEwiUoZyxobvpAhVSzhoKHccuAywQsAR6BAgGEAE&biw=1366&bih=626

 

2/Praca plastyczno-techniczna kredkami pastelowymi. Samodzielna praca dzieci. Zwrócenie uwagi na przedstawienie charakterystycznych cech malowanego miejsca.

 

„Jaką nazwę słyszysz?” – zabawa ruchowo – słuchowa. Dzieci poruszają się po pokoju przy dźwiękach muzyki tanecznej. Podczas przerwy w muzyce rodzic wypowiada szeptem nazwy miast, a dzieci powtarzają je również szeptem.

Karta pracy, cz. 4, s. 19.
Zaznacz w wyrazach litery p P. Powiedz czy p to samogłoska, czy spółgłoska. Pokoloruj litery używając odpowiedniego koloru.

„Sławni Polacy” – zapoznanie z postacią Jana Pawła II.

Pozdrawiamy serdecznie :)

Monika Piątek i Beata Matusiak

 

Komentarze

Możesz zostawić komentarz lub wysłać sygnał trackback ze swojej strony.

Before you add comment see for rules.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

4n3p3g (Wprowadź tekst od końca)

  • Wyszukaj na stronie

  • O nas

    • Przedszkole Publiczne Nr 48 „Leśna Gromada” w Szczecinie INFORMACJE O PRZEDSZKOLU Placówka usytuowana jest w głębi osiedla POMORZANY, z dala od zgiełku ulicznego. Budynek z każdej strony otaczają ogrody przedszkolne z dużą ilością drzew i sprzętu do zabaw dla dzieci. Przedszkole Publiczne nr 48 powstało w 1978 r. jako żłobkoprzedszkole w nowym budynku przy ul. […]

do góry