Wyruszamy w daleką podróż

| Kategoria: Grupa X Sówki | Brak komentarzy

DZIEŃ IV

Karta pracy, cz. 4, s. 14. Znajdź 10 elementów, którymi różnią się obrazki.

 

„Gwiazdy” – zabawa plastyczna. Dzieci odrysowują na żółtym papierze, a następnie wycinają gwiazdy, którymi ozdabiają niebieską kartkę.

 

„Nieznana planeta” – opowieść ruchowa D. Kossakowskiej.
Dzisiaj wybierzemy się w daleką podróż. Polecimy na nieznaną planetę. do podróży musimy przygotować się. Zakładamy kosmiczny skafander, buty i rękawice (dzieci naśladują zakładanie wszystkich elementów garderoby). Na głowę zakładamy kosmiczny hełm. Wsiadamy do rakiety i zaczynamy odliczanie: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0 start. Szybko wznosimy się do góry (dzieci mówią szyszyszyszy). Mijamy statki kosmiczne, pozdrawiamy innych kosmonautów (dzieci machają ręką). Lądujemy na nieznanej planecie. Ostrożnie wysiadamy z rakiety. Przeskakujemy po kamieniach (dzieci naśladują skoki), podrzucamy do góry złoty pył. Widzimy kolorowe ptaki, zaczynamy latać razem z nimi. Jesteśmy zmęczeni, odpoczywamy zamykając na chwilę oczy. Otwieramy oczy i widzimy, że ktoś idzie w naszą stronę. to mały stworek podobny do pluszowego misia. Wita się z nami (dzieci witają się z kolegami) i mówi, ze chce polecieć z nami na Ziemię. Szybko biegniemy z nim do rakiety, odliczamy 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0 start i już za chwilę lądujemy na Ziemi. Co możemy pokazać naszemu gościowi i czego możemy go nauczyć? (dzieci podają propozycje zabaw).

Reakcja na przerwę w muzyce.
Dzieci poruszają się po sali przy dźwiękach muzyki elektronicznej. Podczas przerw w muzyce wykonują określone ruchy. Na pierwszą przerwę – podskoki obunóż. Na drugą przerwę – stanie na jednej nodze. Na trzecią przerwę – leżenie na plecach.

Muzyka elektroniczna:

 

 

Zagadka:
Co to za pojazd szybki i duży,
Który do lotów kosmicznych służy?
Może pojazdem tym któreś z dzieci
W podróż na Księżyc kiedyś poleci. (rakieta)

Pojazd kosmiczny – swobodne wypowiedzi dzieci.
Dzieci wypowiadają się na temat znanych im pojazdów kosmicznych, oglądają ilustracje przedstawiające różne pojazdy kosmiczne, wskazują i nazywają ich elementy.

 

Mój pojazd kosmiczny – praca plastyczno-techniczna.
Dzieci wykonują pojazdy kosmiczne wykorzystując różne materiały: pudełka różnej wielkości, plastikowe nakrętki, folie aluminiową, kolorowy papier.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 15. Rysuj kosmitę i jego statek po śladzie. Przeczytaj zdania o kosmicie.

Pozdrawiamy!

Monika Piątek i Beata Matusiak

Komentarze

Możesz zostawić komentarz lub wysłać sygnał trackback ze swojej strony.

Before you add comment see for rules.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1k6e7a (Wprowadź tekst od końca)

  • Wyszukaj na stronie

  • O nas

    • Przedszkole Publiczne Nr 48 „Leśna Gromada” w Szczecinie INFORMACJE O PRZEDSZKOLU Placówka usytuowana jest w głębi osiedla POMORZANY, z dala od zgiełku ulicznego. Budynek z każdej strony otaczają ogrody przedszkolne z dużą ilością drzew i sprzętu do zabaw dla dzieci. Przedszkole Publiczne nr 48 powstało w 1978 r. jako żłobkoprzedszkole w nowym budynku przy ul. […]

do góry